«Ես ասում եմ կեցցե´, ամբողջ ուժով ասում եմ կեցցե´ ձեր հզոր տաղանդը»:
Վիկտոր Հյուգո
Կյանքը
Ծնվել է Փարիզում, 1821թ. ապրիլի 9-ին: Հայրը` Ժոզեֆ Ֆրանսուա Բոդլերը, Նապոլեոն Բոնապարտի օրոք
հասել էր պետական բարձր դիրքի: Հայրը մահացավ 1827թ.-ին: Մեկ տարի անց նրա կինն ամուսնանում է մայոր Օպիկի
հետ: Մանուկ Շառլը մոր երկրորդ ամուսնությունն ընդունում է որպես դավաճանություն
հոր հիշատակի և իր հանդեպ: Այս զգացումը նրան հետապնդում է
մինչև կյանքի վերջը:
1833-ին Բոդլերը ընդունվում է նախ Լիոնի արքայական, ապա` Փարիզի Լյուդովիկոս Մեծի
քոլեջ: Այստեղ նա գրում է իր առաջին բանաստեղծությունները:
1839-ին բանաստեղծն անհայտ պատճառներով վտարվում է քոլեջից և տրվում բոհեմական
կյանքին: Մայրը նրան ուղարկում է ծովային ճանապարհորդության: Սակայն Բոդլերը Ռեյունյոն
և Մավրիկոս կղզիներում կարճատև ճամփորդությունից հետո վերադառնում է Փարիզ: 1842-ին Բոդլերը արդեն
չափահաս էր, և ստնալով հոր ժառանգությունը, սկսում է ինքնուրույն կյանք վարել: Այդ ժամանակ
նա միանում է «Նորմանդյան դպրոց» խմբակցությանը: «Նորմանդականները» ապրում էին ցոփ ու շվայտ
կյանքով: Այդ շրջանում սկսում է նրա երկարատև կապը մուլատուհի Ժաննա Դյուվալի հետ:
Երկու տարվա ընթացքում Բոդլերը վատնում է հորից ստացած ժառանգության
կեսը, և ընտանիքի պահանջով նրա վրա հաստատվում է ցմահ խնամակալություն: Խնամակալությամբ նա ամսական ստանում
էր մի համեստ գումար, որը չէր համապատասխանում Բոդլերի ծախսերին և շուտով նա խրվում է պարտքերի մեջ,
որից չի ազատվում մինչև կյանքի վերջը: 1845-ին լույս է տեսնում Բոդլերի առաջին արվեստաբանական ուսումնասիրությունը`
«Սալոն 1845» գրքույկը: Բոդլերը մասնակցում է 1848-ի հեղափոխական իրադարձություններին: Հանրապետության
հաստատումից հետո Շանֆլերիի հետ հրատարակում է «Հասարակական փրկություն» թերթը, որը լույս է տեսնում ընդամենը
երկու համար: 1864-ին թողնում է Փարիզը և հաստատվում է Բրյուսելում` հույս ունենալով կարգավորել
գործերը: Թարգմանում է Էդգար Պոյի ստեղծագործությունները և հրատարակում իր բանաստեղծությունների մի փոքրիկ ժողովածու
(«Բեկորներ», 1866): Նա շրջագայել է Բելգիայի քաղաքներում`
ցանկանալով գիրք գրել այդ երկրի մասին: Սակայն այստեղ նա ծանր
հիվանդանում է և վերադառնում Փարիզ: 1867 օգոստոսի 31 կաթվածահար, մարմնական ու հոգեկան
տառապանքների մեջ կնքում է մահկանացուն:
Չարի ծաղիկներ
«Չարի ծաղիկները» Բոդլերի բարձրագույն գեղարվեստական նվաճումն է: Ժողովածուի
վրա բանաստեղծն աշխատել է գրեթե ամբողջ կյանքի ընթացքում: Նախապես ծրագրված է եղել գիրքը խորագրել «Լեսբոսուհիներ»,
ապա` «Լիմբոսներ»: Արդեն 1855-ին «Revue des Deux Mondes» ամսագրում «Չարի ծաղիկները» վերնագրով լույս են տեսնում Բոդլերի 18 բանաստեղծություններ:
Նույն խորագրով գիրքը լույս է տեսնում 1857-ին: Այս հրատարակության մեջ ընդգրկված
էին 100 բանաստեղծություններ,
որոնցից վեցը արգելվում են:Երկրորդ հրատարակությունն
իրագործվում է 1861-ին: 126 բանաստեղծություն ընդգրկող այս ժողովածուից վեց
դատապարտված գործերը դուրս են մնում: Դրանք դուրս են մնում նաև երրորդ հրատարակությունից,
որը կատարվում է բանաստեղծի մահից հետո և ընդգրկում արդեն 151 բանաստեղծություն:
Բոդլերը բազմիցս նշել է, որ «Չարի ծաղիկները» ոչ թե առանձին բանաստեղծությունների
հավաքածու է, այլ ներկայացնում է մի ամբողջ գաղափարագեղարվեստական կառուցվածք, ուր ամեն բանաստեղծություն
ունի իր տեղը: «Չարի ծաղիկները» ձոնված է բանաստեղծ, արձակագիր և քննադատ Թեոֆիլ Գոթիեին, որը
եղել է «արվեստը արվեստի համար» տեսության կրքոտ պաշտպան: Բոդլերը, թվում է, այս ընծայականով
իր համակրանքն է հայտնել այդ տեսության հանդեպ: Դիմելով Գոթիեին` Բոդլերն անտարակույս ավելի շատ նկատի է ունեցել
նրա մարտաշունչ ռոմանտիկ անցյալը: Ժողովածուն սկսվում է ընթերցողին ուղղված նախերգանքով, որից պարզորոշ երևում
է, որ հեղինակը ձգտել է հետևել Դանթեի «Դժոխքին»: «Չարի ծաղիկների»
առաջին հրատարակությունը, որն ընդգրկում էր այս նախերգը և
100 բանաստեղծություն, որոշ իմաստով կրկնում է «Աստվածային կատակերգության»
կառուցվածքը, որը բաղկացած է նախերգանքից ու 99 երգերից:
Բոդլերի արվեստը
Բոդլերը շարունակաբար գրել է կերպարվեստի, գրականությանն
ու երաժշտությանը վերաբերող հոդվածներ, ցուցահանդեսների տեսություններ, գրախոսականներ:
Նկարչության հանդեպ դեռևս հորից ժառանգած սերը նրան պատանի հասակից մղել է դեպի կերպարվեստի
ցուցահանդեսները, նկարիչների արվեստանոցները, հավաքույթները: Նա մտերմացել է Կուրբեի,
Դոմիեի, Էժեն Դելակրուայի և բազում այլ անվանի նկարիչների հետ: Ի դեպ , բանաստեղծն ինքն
էլ զուրկ չի եղել նկարչական շնորհքից, և ինչպես նրա մասին ասել է Դոմիեն, նա մեծ նկարիչ կդառնար,
եթե չգերադասեր դառնալ մեծ բանաստեղծ:
Комментариев нет:
Отправить комментарий